Terapia ręki
Nie są to zajęcia na których tylko kreśli się szlaczki. Odbywają się na dużej sali do ćwiczeń ruchowych.
Pracując nad rączkami pamiętamy, że trudności z motoryką małą mają swoje podłoże w:
- złym przystosowaniu posturalnym,
- nieadekwatnym napięciu mięśniowym,
- osłabionych mechanizmach równoważnych,
- problemach z czuciem powierzchniowym,
- problemach z percepcją wzrokową,
- problemach z koordynacją wzrokowo-ruchową.
Pracując nad trudnościami manualnymi dziecka należy skupić się na funkcjonowaniu całego ciała, nie tylko dłoni czy ręki.
Dla kogo terapia ręki?
Dla dzieci, które:
- nie lubią rysować,
- mają kłopoty z cięciem, lepieniem, wiązaniem sznurowadeł, zapinaniem guzików,
- mają problemy z samoobsługą,
- unikają wręcz czynności manualnych,
- kreślą niedokładne szlaczki, literki,
- nieprawidłowo trzymają ołówek, ściskają go za lekko, lub za mocno.